Har du glömt att logga in i appen eMeetings Prepare?

2023-09-26

Region Uppsala har skapat ett konto i appen eMeetings Prepare (First Agenda) för dig som är förtroendevald. Du som aldrig har loggat in på ditt konto men vill testa appen inför regionfullmäktige i september, behöver kontrollera att ditt konto fortfarande är aktivt.

I appen eMeetings Prepare kan du läsa handlingar, göra anteckningar, dela kommentarer, bokmärka sidor och spara ner handlingar offline. Alla förtroendevalda har fått ett konto i appen men det kan ha inaktiverats om du inte loggat in inom 30 dagar från att ditt konto skapats. Har kontot inaktiveras behöver du kontakta it-supporten för att få ett nytt.

Kontakta it: it-support@regionuppsala.se

Inför regionfullmäktige den 27 september (samt dina övriga styrelser och nämnder)  kan du läsa handlingarna via OpenGov eller via appen eMeetings Prepare.

Läs om sammanträden och hur du använder appen på regionuppsala.se

Har du frågor om handlingar vänligen kontakta din nämndsekreterare.